RRS XL Hair

Haarverlies? XL Hair stimuleert effectief het teruggroeien van haar bij kale plekken. Voor mannen én vrouwen.

Neem contact op via 085 – 4013678 Gratis en geheel vrijblijvend

Basisinformatie

Wat is XL Hair?

XL Hair is een injectiebehandeling tegen haarverlies. Je kunt je haar weer voller laten teruggroeien door XL Hair, zonder dat je onder het mes hoeft.

Met behulp van kleine prikjes in de huid worden druppeltjes vloeistof ingespoten die ervoor zorgen dat het uitgevallen haar weer teruggroeit. In de vloeistof zitten groeifactoren, hyaluronzuur, en een revitalisatiecomplex (aminozuren, koperpeptide, vitaminen, spoorelementen, antioxidanten en meer).

Wat doet XL Hair?

• Het stopt haaruitval
  • Het stimuleert nieuwe haargroei
  • Het voedt en activeert haarfollikels

Tegen welke soorten kaalheid werkt XL Hair?

• Mannen en vrouwen met het veelvorkomende normale mannelijke kaalheidspatroon (alopecia androgenetica)
  • Mannen en vrouwen met pleksgewijze haaruitval (alopecia arreata)

Waarom

XL Hair is effectief en zeer veilig voor mensen die niet onder het mes willen voor een haartransplantatie, en die de bijwerkingen van pillen en lotions tegen kaalheid niet willen riskeren.

Tegen welke soorten kaalheid werkt XL Hair?

• Normale mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica)
  • Pleksgewijze haaruitval (alopecia arreata)

Wat zijn alternatieven voor XL Hair ?

Haartransplantatie
Het voordeel van een haartransplantatie is dat het resultaat in principe permanent is, maar altijd gaan 10-30% van de getransplanteerde haren verloren. De kosten zijn relatief hoog. Na een haartransplantatie bestaat bovendien de kans op littekens, bloeding, infectie, zwelling, en permanente verdoving van de hoofdhuid.

Een pil tegen kaalheid (finasteride):
Voordeel van het gebruik van finasteride is dat het relatief goedkoop is. Bij het gebruik van finasteride zijn echter o.a. de volgende bijwerkingen bekend: verminderd libido, erectieproblemen, ejaculatieproblemen, borstvorming, spierafwijkingen.

Een lotion tegen kaalheid (minoxidil):
Voordeel van het gebruik van minoxidil is dat het relatief goedkoop is. Bij het gebruik van minoxidil zijn echter o.a. de volgende bijwerkingen bekend: haargroei op andere delen van het lichaam, allergische reactie.

Risico's

Is XL Hair veilig?

XL Hair is een zeer veilig product. Er zijn enkele, relatief lichte bijwerkingen.

Bijwerkingen van XL Hair

• Eventuele lichte hoofdpijn is meestal na 12 uur verdwenen.
  • Eventuele lichte zwelling en blauwe plekken zijn meestal na 48-72 uur verdwenen.
  • De fabrikant meldt dat er nog nooit een allergische reactie is opgetreden na het gebruik van XL Hair. Voor de zekerheid wordt voor het eerste gebruik een allergietest uitgevoerd.

Wie is wel geschikt voor XL Hair?

• Mannen en vrouwen met pleksgewijze haaruitval (alopecia arreata)

Wie is niet geschikt voor XL Hair?

• Mensen met relatief zeldzame, verlittekenende kaalheid
    (D.w.z. kaalheid door bepaalde aangeboren ziekten, infecties, huidtumoren of huidziekten zoals folliculitis decalvans)
  • Huidinfecties met streptococcen
  • Immuunonderdrukkende medicijnen (zoals corticosteroïdentherapie)
  • Acuut gewrichtsreuma
  • Herhaaldelijke pijn op de borst
  • Ontsteking in het hart (endocarditis)

Wanneer is voorzichtigheid geboden bij het gebruik van XL Hair?

• Bij mensen met diabetes
  • Bij antistollingstherapie
  • Roos
  • Permanente haarimplantaten
  • Auto-immuunziekten

Selecteer je arts zorgvuldig

XL Hair mag alleen toegepast worden door een arts die de juiste training heeft gehad. Kies daarom je arts zorgvuldig.

Voorbereiding

Wat moet mijn arts weten?

U kunt geen behandeling met een XL Hair ondergaan wanneer u:
– Allergisch bent voor een van de bestanddelen (Uw behandelaar zal een allergietest te doen voor het eerste gebruik door een klein beetje vloeistof in uw onderarm te injecteren en te controleren of er reactie optreedt).
– Uw huid dient onbeschadigd te zijn en vrij te zijn van infecties, huidziekten, etc.
– U een koortslip (actieve herpes) hebt.
– Bij gebruik van de volgende medicatie; immunosuppressiva en corticosteroïden.
– U een auto-immuun ziekte hebt, diabetes type 1, acute reumatoïde artritis, terugkerende angina of endocarditis. Er zijn geen veiligheidsgegevens bij gebruik tijdens zwangerschap, het geven van borstvoeding en bij kinderen onder de 18 jaar.

Voorzorgsmaatregelen

Wij doen eerst een allergietest. Daarbij injecteren wij een kleine testdosis XL Hair in de huid en kijken we na 15 minuten of er een allergische reactie is opgetreden.

Sneller herstellen van de behandeling?
We willen ervoor zorgen dat de behandeling en de hersteltijd zo snel mogelijk verloopt. De volgende adviezen zijn bedoeld om dit te bespoedigen.

Het wordt aangeraden om:
– hoge temperaturen, tenminste de eerste 12 uur na behandeling, te vermijden, zoals blootstelling aan de zon, sauna en hammam
– De dag van de behandeling (na de behandeling) het haar niet te wassen. Als er bloedinkjes zijn ontstaan kan dit met schone handen met water worden schoongemaakt. De dag van de behandeling mag u geen haarproducten te gebruiken zoals gel, wax, mousse of haarlak.
– In het geval van bijwerkingen, meteen contact met de behandelaar op te nemen

Het advies is om vanaf de dag na de behandeling dagelijks de hoofdhuid in te masseren met AD Hair, Hair Energizer  om de behandeling te ondersteunen. De behandeling met XL-Hair kan geoptimaliseerd worden door producten voor thuisgebruik (AD Daily Care producten)
– AD Daily Care Hair (Hair Energizer Spray) Deze (niet vette, kleur- en geur loze) haarspray bevat de actieve ingrediënten van XL Hair en wordt iedere dag na het wassen op de hoofdhuid in gemasseerd. Er kan ook gekozen worden voor 3x per week, 2x per dag.
– AD Scalpfit (pre treatment shampoo)
Deze shampoo is sterk reinigend en wordt op de dag van de behandeling gebruikt om de hoofdhuid voor te bereiden op de injectiebehandeling.
– AD Revitalix (post treatment shampoo)
Deze shampoo is geschikt voor dagelijks gebruik zowel tijdens de behandelperiode als daarna. Revitalix bevat de actieve ingrediënten van XL Hair die het behandelresultaat blijvend ondersteunt.

Verwachtingen

Wanneer zie je resultaat?

• Na twee maanden: stop van haaruitval
  • Na vier maanden: er verschijnen dunne witte haartjes (vellus hairs)
  • Na zes maanden: de nieuwe haargroei is begonnen (clubhairs)

De fabrikant meldt dat 80% van de mensen die behandeld zijn met XL Hair erg tevreden zijn met het resultaat.

De behandeling

De eerste behandeling houdt in dat er in 6-8 sessies (met tussenpozen van 8-10 dagen) druppeltjes XL hair in de hoofdhuid wordt geinjecteerd. Na 2 maanden stopt de haaruitval en na 6 maanden groeit het haar weer terug.
De onderhoudsbehandeling houdt in dat er 2 sessies XL Hair per jaar nodig zijn voor een blijvend effect.

Zorg na de behandeling met XL Hair

• De dag van de behandeling met XL Hair het haar niet wassen
  • Vermijd extreme temperatuur
  • Vermijd sauna’s
  • Vermijd zonlicht
  • Gebruik geen haarproducten

Resultaten

Enkele resultaten van XL Hair behandelingen zijn hier en hier te bekijken.

Klik hier voor meer informatie.